Kändisar om kondomer

Hittade en sida där kändisarna berättade lite om deras kondomminnen, la in några som jag tyckte var intressanta

Hur ser du på det här med kondomer? Tankar och erfarenheter.
Det enda jag kan säga är att jag blev av med oskulden i ett fasligt 
sjavigt samlag utan kondom, vilket gjorde att jag i tre veckor efteråt var 
övertygad om att jag hade smittats av HIV. Det ville jag aldrig vara med om 
igen, så det har varit ganska lätt för mig att köra skyddat efteråt. 

Vilket är ditt bästa kondomminne/kondomhistoria? 
Tveklöst första gången jag lyxrunkade, dvs med kondom. Det kändes oerhört 
vuxet och könsmoget. Och jag kommer alltid att ha det där ögonblicket lindat 
runt hjärnbalken. 

Hur kan man göra det roligare/lättare att använda kondom? 
Kan man det? Vad fan, det är ju liggandet som ska vara det roliga, inget 
annat. Tror man lurar sig själv om man tror att man kan göra kondomrullandet 
till ett tivoli. Däremot behöver man ju inte behandla kondomen som ett 
arkeologiskt fynd, utan kanske är det bättre att liksom lattja fram den lite 
ledigt. 

Varför struntar en del ungdomar i att använda kondom? 
Det får man fråga de så kallade ungdomarna om. 

Vad ska man säga eller göra när man har en ny partner och vill använda 
kondom? 

Det är ju inte farligare än att hala fram skiten. 

Tror du att du som artist kan påverka ungdomar att använda kondom? 
Det tror jag absolut inte. Visst kan jag sitta här vid mitt köksbord, 
iklädd kalsonger och en svart t-shirt, och säga att kondomer är the shit för 
då behöver man inte vara rädd för elände, men det är givetvis ytterst 
tveksamt om Janne och Elisabet tänker på det när kåtman rinner till. 

 

Hur ser du på det här med kondomer? Tankar och erfarenheter.
Det är väl en strålande uppfinning. 

Vilket är ditt bästa kondomminne/kondomhistoria? 
När jag var 10 år hemma i Lund och jag och min kompis gick till en kondomautomat, köpte ett helt gäng som vi sedan fyllde med vatten och kastade in i folks trädgårdar. 

Hur kan man göra det roligare/lättare att använda kondom? 
Skämta om det. 

Varför struntar en del ungdomar i att använda kondom? 
Pinsamt att krångla med förstås. 

Vad ska man säga eller göra när man har en ny partner och vill använda kondom? 
Samma svar igen. Helt enkelt försöka skoja om det och göra det till en kul grej. 

Tror du att du som artist kan påverka ungdomar att använda kondom? 
Nej inte direkt.

(hade väntat mig lite roligare svar från batra..xD )


 

"Beväpna er!" uppmanar rapartisten Petter.  
– Man skulle fylla en massa bombplan med kondomer och bomba hela Sverige med dem. Det är alldeles för dyrt med kondomer. Det borde vara gratis. 
Som många andra använde Petter kondom en av de första gångerna han hade sex. Har han varit en bra kondomanvändare under åren? Nja, han säger själv att slarvat flera gånger, men att det blivit bättre med åren. 
– Jag har använt kondomer i perioder, men nu i de här tiderna försöker jag vara en flitig kondomanvändare. Men visst, med alkohol i kroppen kan mycket hända så det gäller att vara beväpnad. För rätt som det är så ligger man där... 

– Som ung är det ovant att använda kondomer, men man måste tänka på det, mycket. Se till att ha kondomer och hålla på att verkligen använda dem. Det krävs mer medvetenhet och att man inser att det inte är så pinsamt. Framför allt tjejer måste kräva det av killarna. De måste stå på sig, för jag tror att killarna är mer oförsiktiga än tjejerna. 
– Strap yourself and try to be safe! 

Om du vill läsa mer så gå in på KändisarOmKondomer


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0