Fråga+svar- mödomshinnan

Först innan frågan kommer vill jag bara säga att vi kommer lägga in frågor lite då och då som vi anser är ''akuta''. De andra frågorna kommer vi självklart också svara på men kanske inte på en gång. :)


hej! jag är påväg att bli av med oskulden... men jag har inte fått min mens... alltså innte kommit in i puberteten än... men om jag har sex... händer det något då? jag har fått höra att något spricker inne i kvinnans kropp.. men jag vet inte vad och jag måste veta om det händer något!!(?)

jag har kommetenterat här minst 9 gånger men inte fått något svar! och jag vet att jag kommer att göra det ganska snart... så jag BEHÖVER ett svar ganska snabbt!!
och det vore jätte trevligt medv ett svar just nu! för jag vill gärna vara på den säkra sidan!

PUSS BLOGGEN ÄGER BTW!!!


Svar: Förlåt att vi inte har svarat på din fråga på så länge men nu kommer det äntligen. :)

Det verkar som att du syftar på mödomshinnan, kan det stämma?
Det är väldigt lätt att man luras av den här hinnan. Sanningen är att det här är en myt. Den här myten lever mestadels hos ungdomar, de tror att det är en hinna som spricker vid första samlaget. Precis som du tror, och som även jag trodde innan jag hade sexualkunskap i 9an ;)

Det finns alltså ingen hinna i ditt under´liv som kan spricka, men man kan dock börja blöda men det är av andra skäl.
Jag gissar på att någon kommer fråga varför man börjar blöda isåfall så det är lika bra att jag svarar på direkt. :P
Det beror i de allra flesta fall på att man inte är tillräckligt våt eller att ''inträngandet'' går för snabbt.

Viktigt! Tänk på att använda kondom eller annat preventivmedel även fast du inte har fått din mens. Du kan alltså inte veta när du kommer få din första mens och då kan du eventuellt få ägglossning och bli befruktad.

Hoppas att det går bra! Se till att ha lååångt förspel! ;)

Kram!


Kommentarer
Postat av: taaaaaaack!

HEJ IGEN!! tttaaaaaaaaaaaaaaaaaack så sjukt mycket för svaret! jag uppskattar det!



det var kul att ni svarade så snabbt men ändå inte.:P



tack! BÄSTA BLOGGEN EVER!

2010-01-05 @ 23:59:37
Postat av: Anonym

hur gammal är du???:) men älskar din blogg du pratar om inntresanta saker. men kan inte du prata lite mer om hur man ska uppföra sig om man gillar en kille?? för jag är väldigt blyg av mig,,,,

2010-01-06 @ 00:27:01
Postat av: Camilla

inte för att vara petig, men mödomshinna heter numera slidkrans, eftersom det liknar mer en krans än en hinna ;)

2010-01-06 @ 14:39:47
URL: http://camiillan.blogg.se/
Postat av: hemlis

hej , eran blogg är jätte bra!

men om man har mens. men inte när man ska knulla. kan man ändå börja blöda då? alltså, va ska man göra när man börjar blöda? VA PINSAMT! och är det vanligt att man börjar blöda vid första sexet?

vad tycker dom flesta killarna om man börjar blöda? jag vet, det är olika , men dom flesta?

en sista fråga.. vad kan man göra för att undvika att börja blöda?

2010-01-06 @ 16:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0