äldre killar/tjejer

Oftast tycker många att killen i ett förhållande ska vara äldre än tjejen men det får inte vara tvärtom (nu pratar om om förhållanden i min egna ålder, för vuxna är det lite annorlunda! ) Jag tror att detta kan bero på att killarna både psykiskt och fysiskt utvecklas senare så jag själv kanske är på samma nivå som en artonårig kille. Sen finns det ju också undantag, det finns många mogna killar i min ålder men då är de troligtvis redan upptagna;) 
Jag vet inte riktigt vart min gräns går när det gäller åldern.. men förra året, var jag 15 och var då tillsammans med en 18årig kille ett tag. Det varade inte så länge, och åldern kan ha varit en orsak till vrf det tog slut så snabbt.
.
Vi fick nyligen in en kommentar där en tjej (94a) berättade att hon hade träffat en äldre kille(89a) på en fest och att de sedan har träffats igen. Han kompisar tycker att åldersskillnaden är för stor, och hon känner sig oerfaren.
.
Jag kan säga dig att ifall han hade varit i vår ålder så hade det slutat med att han lyssnar på sina kompisar, nu gäller hela "broes before hoes"-grejen fortfarande x) men han har kanske vuxit ifrån det, om han inte visar ngt tecken alls på att han lyssnar på sina kompisar så tycker jag inte att du heller ska bry dig.
i med att han ändå är fem år äldre än dig så är du också mindre erfaren, vilket han får respektera och troligen redan har fattat. Så han vet nog vad han ger sig in på. Mitt tips är att berätta att du är oskuld innan ni har sex. Det kan vara så fruktansvärt pinsamt om man ljuger o så fattar man ingenting om vad som händer. 
Om du tycker att det här känns rätt så tycker jag att du ska fortsätta er relation, men gör absolut inget du inte vill göra! Känns något hel fel så säger du ifrån, det är lätt att äldre killar lätt bara utnyttjar yngre tjejer.  

Var går er åldersgräns när det gäller tjejer/killar?


Kommentarer
Postat av: Joel

jag är 15 jag kan vara med tjejer som är yngst 14 (håller på med en tjej som är 14) och älsdt är tjejer som är 17 år.

2010-01-09 @ 23:08:43
Postat av: Anonym

jag är 15 år och vill inte vara med någon som är yngre. det äldsta vet jag inte, kärlek har väl ingen gräns? men det äldsta jag hånglat med är 24. och han var otroligt snygg (!) och såg ut som 22 :P

2010-01-09 @ 23:41:58
Postat av: Anonym

jag är 17 och har en pojkvän som är 22. har aldrig haft en yngre pojkvän och tänker aldrig ha. men min gräns för äldre är nog runt 24 år.

2010-01-10 @ 04:44:33
Postat av: Anonym

jo, jag är 16 och är med en kille som är 19...det tycker jag är en helt okeh skillnad!

2010-01-10 @ 09:49:27
Postat av: Anonym

jag är 16 och har en pojkvän som är 20, 4 år imellan.

men när vi är med varandra så känns det verkligen inte som det är 4 år imellan oss, vi älskar varandra det är väl det viktigaste ?

2010-01-10 @ 16:56:24
Postat av: Anonym

jag är 17 (snart 18) min gräns går vid 27. jag träffar nästan bara killar i åldern 25-27 och kan inte tänka mig ha en kille under 18..

2010-01-10 @ 18:04:28
Postat av: Mikaela

Tack snälla för att ni tog upp min fråga. Och jag tycker verkligen inte att bloggen ska upphöra. Jag försökte mig på o blogga ett tag förut men ja, man tröttnar efter ett tag.

Tack! :)

2010-01-10 @ 18:29:28
Postat av: Anonym

Det beror på hur personen är. Att ha en pojkvän som är 5-6 år äldre, där går gränsen för mig. Jag är 17 :)

Älska bloggen !

2010-01-11 @ 19:38:38
Postat av: Christy ♥

Jag är en tjej på 18 år och det gäller mig också. Om det skulle hända att jag skulle dejta en yngre kille så ska han minst vara 2 år yngre än mig, när det gäller äldre killar så ska de vara minst 3-4 äldre än mig. But hey, " We Don't Fall In Love With The Age. We Fall In Love With The Person" ;)



Åldern är ju ändå bara en siffra om man tänker efter, fast visst om det var 20-årsskillnad mellan en tjej och kille så ja, då säger man STOPP där, det där är olämpligt men när det skiljer sig en millimeters ålderskillnad så spelar det itne så mycket roll. Det enda som spelar roll är att man verklgien gillar personen väldigt mycket och vill va med den personen eller hur? ;)

Oj, nu skriver jag värsta kärleks bibeln här, lol.

2010-01-12 @ 00:24:41
Postat av: Marina

jag är 17 snart 18 min kille är 30 där tkr jag gränsen går , ålder är som sagt bara en siffra

2010-01-13 @ 23:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0