Svaren!

Nu kommer svaren på frågestunden! :)


hej. tänkte bara säga att eran blogg är jättebra!! men jag har en fråga som jag hoppas ni kan svara på.. när jag rakar mig (där nre) så blir det ibland irreterat och röda prickar osv. vad kan man göra för att undvika det ?? och kan ni inte ge lite tips och sånt på hur man rakar sig utan att huden blir irreterad och sånt?

Svar: Tack :)

Vi har skrivit om det här--> http://drjones.blogg.se/2009/december/shave.html#comment och här--> http://drjones.blogg.se/2010/january/draft-jan-4-2010-2.html#comment

Det finns även andra sätt att förhindra röda prickar och irriterad hud. T.ex. produkter från apoteket(rfsu's nya intimvårdsserie) Sedan har jag hört... Har aldrig testat själv men att det ska vara bra att ta på deo efteråt. Någon som har testat?
Det du kan göra om du har extra känslig hud så kan du scrubba huden innan och efter och sätta på en lugnande kräm! Lycka till! :)

Vad kan man andvända för saker förutom dildo och säg inte att bara fantasin kan stoppa en jag menar att det ska bli riktigt skönt

Svar: Jag förstår att det är svårt att komma på saker men du kan i princip ta vad som helst. En välformad flaska, en gurka, en telefon? haha... Morot... Ja du förstår". Men kom ihåg att sakerna du använder måsta vara rena, du kan använda en kondom på för säkerhetens skull!

vad är peter niklas och 9.. nånting ?

Svar: Jag tror att du menar Petter Niklas... Det är ett annat ord för killens kön alltså snorren ;)
Jag vet inte riktigt vad du syftar på när du skriver 9 men jag antar att det kan vara 69:an? Det är iaf en sexställning när man ger oralt sex till varandra samtidigt.


vet ni några bra sexshoppar på internet? när jag försökte beställa från amorspilar, pistill etc. så var man tvungen att vara 18... tacksam för svar :-D

BRA BLOGG!

Svar: Martinshop.se, Drlove.se( haha nästan som vårat namn ) ;) lustjakt.se, himelriket.se. Hoppas att det går bra ;)

jag är oskuld men tänker ändå på sex hela tiden, då menar jag verkligen konstant. Känns som jag redan haft sex för jag kan föreställa mig. Själva situationen verkar sexig och det gillar jag :P hur ska jag sluta att tänka så mycket på sex?


Svar: Det är väldigt väldigt vanligt att man tänker på sex. Alla gör det, fast olika mycket. Mitt tips är inte att du ska sluta tänka på sex utan jag tycker du ska utforska dig själv och kanske uppfylla de sextankarna du har! Sedan kan du ju (om det är absolut nödvändigt) börja på någon aktivitet eller göra något som gör att du inte tänker på det så mycket.
vad betyder mus prutt?:o

Svar: Det är ett ljud som låter som en prutt ifrån musen. Det händer ofta om det kommer in mycket luft i slidan när killen stoppar in snoppen :P och sedan vill det komma ut.

Hej, den andra kommentaren här ovanför är ungefär samma sak som jag vill fråga, men ändå. :p Vill killar att man rakar bort allt hår eller räcker det om man rakar bort lite? Jag rakar liksom längst upp och sen nere på blygdläpparna och så, men inte i mitten. :p När jag rakar "ovanför" klitoris så blir det värsta äckligt tycker jag. Typ lite stubbigt och rödprickit. Hur ska man undvika det?
Mycket text, jag vet. :p
Tacksam för svar, bästa bloggen har ni! :)

Svar: Det är helt olika verkligen! Vissa vill ha helrakat andra vill ha buske. Men du ska ha så som du vill ha och det du känner dig bekväm i. Det är ingen som kommer kommentera det! Om du tycker att det känns bra att raka så som du gör nu så ska du fortsätta med det.
De röda prickarna är att det har blivit inflammerade hårsäckar. Du kan använda en lugnande kräm efter att du har rakat och byta ut din rakhyvel mot en bra!
Tack:)
Jag råkade skicka en tom kommentar men här kommer min fråga; när man har förspel, och han ska slicka en och tjejen ska suga av honom, ska man suga honom tills han kommer eller ska man vänta tills han''stoppar in den'' ?
Kram

Svar: Man kan göra som man vill, antingen kan man suga honom tills han kommer och sedan börja om igen och ha sex, eller så kan man göra så att han blir riktigt kåt och sedan ''stoppa in den''. ;)

helt seriöst jag förstår ingenting om era inlägg om hur jag ska raka mig där nere, jag vill inte vaxa för det gör ont och vill liksom inte göra ngt annat, hört att man kan klippa men det blir ju kvar, vill vara helt utan,hur gör jag? srkiv vad du menar med skrubb o allt ! snälla bloggen! jag behöver hjälp..

simmar dessutom 5 ggr i veckan, och det är risk att ngt kan synas, akut!! mamma säger barara vaxa, men vill ju inte det! AKUT!


Svar: Med scrubb så är tanken den att man ska göra så att huden blir lite ''uppvärmd'' innan man börjar raka så att hårsäckarna inte blir inflammerade.
Det finns inte så många andra alternativ. Jag tycker att du ska prova att raka om du verkligen vill få bort håret. Annars har jag inga andra förslag.
 

skriv ett helt inlägg om vad en orgasm är, tack

Svar: Okej det ska bli! :)

hej jag heter tobbe och min söta kompis lisa har nåågra fråger hon vill ha svar på om sin lilla söta snippa ^^
1.hon kan iblnad tycka att det luktar väldigt surt från hennes snippa, vad är det?? ^^
2.och får alla killar morgon stånd?^^
nu ska jag fråga lite frågor :)^^
3.kan ni fråga humånga killar som är homo som läser er blogg??^^:p
4.tkr ni att homosexuella är snälla o roliga(mest bögar):D
kramar och pussar från er lilla tobbe :D^^ <3


Svar: Hej tobbe! (och lisa) :P
1. Det kan vara en infektion eller så kan hon ha svamp i underlivet. Jag tycker hon ska kolla upp det snabbt.
2. Det kan vara olika, de flesta får det, och det får de av olika anledningar t.ex. om killen är kissnödig eller så kan killar få en erektion under natten som kan hålla sig kvar tills man vaknar.
3. Okej :)
4. Haha det är olika, jälvklart finns det snälla och roliga homosexuella precis som hetrosexuella. Alla är ju människor! :P
det här kanske inte har något med er blogg att göra egentligen.. men vill verkligen ha hjälp! Det är så att jag är tillsammans med en kille som är ganska bråkig av sig så att säga han är ofta med i bråk och äger en pistol har blivit knivskuren har rånat folk klottrar har gjort fyra tjejer gravida har rökt på, jhan både röker och snusar och dricker typ varje helg. Vi har bara vart tillsammans i typ 2 veckor men vi har kännt varandra i typ 2 år, liksom jag älskar honom men vet att han inte är rätt för mig men jag kan inte bara dumpa honom. Vad tycker ni jag borde göra?

Svar: Ja det låter inte som att han är svärmorsdrömmen precis men han verkar ju vara en snäll människa inombords och han verkar behandla dig väl. Jag tycker att du ska följa ditt hjärta men också tänka på att han inte ska påverka dig att göra dumma saker med honom. Om du känner att det går för långt eller om du har minsta anledning att göra slut så tycker jag att du ska göra det! Lycka till!
Hur lång tid tycker ni att man ska vänta med att ha sex med sin pojkvän om man är oskuld?
O jag har fyllt 15 bara så ni vet. Älska bloggen!

Svar: Du kan ha det när du vill. Bara du känner dig säker och trygg och att allt känns rätt! :) Tvinga inte dig själv att göra det bara.
ja, skulle också gärn ha svar på mikaelas fråga...hehe...för om han hinner komma, blir den inte slak då och mn kan inte ha vaginalt samlag??

Svar: Jo men då får man vänta en liten stund tills han är hård igen.:P
Lägg in en länk på en porr film som ni tycker är Bra och som ni blir kåta av. Tack för att du gör det ! Älskar Eran blogg kåtisar :d

Svar: Kan göra det i ett annat inlägg. Kraaaaaaam

av egen erfrenhet, gillar killar string eller föredrar dom spetstrosor?? :)


Svar: Av mina egna erfarenheter så föredrar de string. De tycker att spetstrosor är hett också men jag tror du ska köra på string.
kan man förlora oskulden med en dildo? hahah




Svar: Det finns olika svar på ''när'' man har förlorat oskulden. Vissa tycker att man har gjort det när man har haft kuken i fittan liksom men då skulle ju homosexuella inte kunna bli av med oskulden om de har sex med en av samma kön. Jag tycker att man inte kan bli av med oskulden med ett föremål, men om du frågar någon annan så kommer den kanske svara annorlunda.
Jag är 12 år men jag tänker bara på sex hela tiden, är det normalt?
I en tidning stog det att om man drömmer om sex är man redo för det, men kan en 12 åring vara redo för det?
Tacksam för svar.

Svar: Det är vanligt att man börjar tänka på sex tidigt. Jag tycker att man kan väla själv när man är redo för att ha sex men att du kanske ska tänka över det lite och vänta något år eller två. :) hej , jag är en tjej som har hår på benen å typ armarna å ryggen & magen :/ de är sjukt jobbigt .. men ja rakar/vaxar benen & armarna.. men magen & ryggen? :O va ska ja göra åt de ;( .. om ja vaxar ngt ja aldri skulle våga.. så kommer de ju kommer de ju växa sen å inte bli lika ''lent'' som de va innan :/ .. pga det brukar jag aldrig våga låta en kille röra mig under kläderna eller så :( .. help me! :(


Svar: Det finns ett annat alternativ när man vill få bort hår än att raka och vaxa. Det är att använda en hårborttagnongskräm, du applicerar det på det stället du vill ha bort hår. Använd det dock inte i underlivet! Du kan ju även vaxa dig på magen och ryggen? :) Men prova hårborttagningskrämen.
Lycka till!

exakt hur pullar man? för när ja gör de så gör ja nt som de beskrivs.. med att ta in finger.. å när ja tar in fingret så känns de absolut ingenting :s .. ja brukar ha annars båda (hela) mina händer om fittan å dra upp å ner, å då äre skönare .. äre fel eller ? :/

Svar: Prova med båda händerna. Ta in några fingrar, ut och in. Samtidigt som du stimulerar klitoris. Du kan försöka utforska dig själv och då kommer du så småningom att veta vad du tycker är skönt.
ser alla fittor likadana ut??

Svar: Nej det gör de inte. Alla är snarare olika. Vissa har stora inre eller stora yttre blygdläppar, olika färger, former. etc.
är det sant att tjejens fitta är ungefär 15-18 cm djup?? snällla svara älskar er blogg PS jag e kille

Svar: Den är ca. 10 cm djup när kvinnan inte är kåt så utvidgas den och blir djupare.
vad tycker ni är bäst sex eller förspel? :D

Svar: Sex :D

vad tycker ni är lagom att vänta med sex när man träffar en kille??

Svar: Jag hade sex med en kille som jag gillade jätte mycket efter bara två gånger. När du känner att du vill och att båda är redo för det så är det bara att köra på när ni vill! :)


// Smulan

Kommentarer
Postat av: a.

ni svara inte på min fråga :( jag fråga vad mecka är för något? killar brukar säga: "jag vill mecka med henne"

2010-01-27 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0