Kyss/hångel/strul- skola!

Vi har fått in en fråga om hur man strular och hur man blir bra på det. Vad killar gillar osv. Så jag tänkte ha en liten lektion i ämnet Kyssar och hångel! :)

Första kyssen:
Till att börja med. Om du aldrig har kysst någon förut så kommer du snabbt att veta vad du ska göra med tungan och hur du ska hålla huvudet osv. Följ bara rörelserna som den du kysser med , allt kommer att ske automatiskt. Det är som att det sitter i ryggmärgen nästan. Det är inte en sån stor grej som man tror faktiskt utan det sker ganska naturligt och helt smärtfritt. ;)
Om det inte går bra första gången så är det ingen fara. Övning ger färdighet eller hur!? :) Det är mitt svar på hur man blir bra. ÖVA!



Det är väldigt många som oroar sig just för hur man ska göra med tungan, och jag var också orolig för det så jag och min kompis övade med varandra (vi var ca. 12 år). Det gick jätte bra och jag kände mig lite säkrare, så testa på en vän! :)




Grundläggande för en kyss/tungkyss:

♥ Smek med din tunga på hans/hennes och blanda det med kyssar.
♥ Slappna av.
♥ Tänk inte så mycket på det du gör utan låt det ske av sig självt.
♥ Följ med i din partners rörelser.

Och nu till det du inte ska göra:

 

♥ Vispa inte runt med tungan som en elvisp!!
♥ Slafsa inte runt som en hund i hela din partners ansikte!
♥ Försök att inte slå i med tänderna! :S



Hångla:
När man hånglar så använder man sig inte bara utav kyssar utan då blir det mer intimt. Med smek på varandras kroppar och könsorgan.
Ni killar ska enligt mig smeka mina bröst och sedan vidare ner mot min mage och ner mot mitt underliv. Ni kan då leta in ett finger eller två och börja pulla försiktigt samtidigt som man kysser varandra.
Jag brukar även smeka killens bröst och mage och leta mig ner till hans gylf och börja smeka hans kön. :) Det gillar de. Eller vad säger ni? Kommentera!
Jag förknippar sånt här ''hångel'' med en del av förspel. 

Strula: När man strular så är det som att hångla fast man gör det lite mer utan känsor. Kanske på en fest där man aldrig har träffat den man strular med förr.

Taget från slangopedia:
Strul: tillfällig, mer eller mindre oseriös sex- eller hångelpartner.



Good luck! ;D

 


Kommentarer
Postat av: Elysh ♥

Varför skaffa en till sexblogg när det finns hm... 72st?

2010-01-11 @ 21:52:13
URL: http://elysh.blogg.se/
Postat av: Christy ♥

Jag älskar den här bloggen! :D

Och jag som inte ännu inte fått en kille på kroken, har varit singel i hella mitt liv men inget jag skäms för. Men det börjar ju bli lite ensamt, tack för sådan fina tipsar! vi håller oxå på med sex och samlevnad i skolan, haha! xD

2010-01-12 @ 00:18:03
Postat av: tjeje på nio år

taaaaaaaaackkkk så mkt! <3

2010-01-12 @ 17:13:25
Postat av: tjej

jag tänkte inte så mycket när jag hånglade första gången, men jag skoja de med han att köra tungan som en elvisp i munnen, och tyvärr så gjorde han de när jag skoja de...inte lätt.:P

2010-01-12 @ 17:53:12
Postat av: felicia..

Tack! hehe

Min kille har precis piercat sin tunga o han vill att jag ska testa att hångla med honom då, men min fråga är, känns de annorlunda att hångla med en kille med piercing i tungan?

2010-01-13 @ 19:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0