Svar!

Vad roligt att fler har börjat kommentera nu hehe. Fortsätt så :)

Postat av: Anonym
Hej Dr. Jones!
Jag är en tjej som är orolig för min barndomskompis! Vi går i samma skola och hon har nyss skaffat kille, ja det kanske inte är ett så allvarligt problem men nu till poängen. Han är en riktig kille som bara har tjejer för sex, asså en riktig skit då! Och jag är rädd att hon kommer ha sex med honom. Jag har en klump i magen varje gång jag tänker på det. Hon är oskuld drygt 13. Har försökt säga det till henne men hon säger att han är underbar, fast jag vet att det är bara en roll han spelar för att ha sex, men hon tror mig inte :(

Svar:
Hej! Det här är ett allvarligt problem och jag tycker att det är jätte bra av dig att du försöker hjälpa din kompis.
Även om hon blir sur på dig om du skulle förklara varför du är orolig så kommer hon att i slutändan tacka dig för ingen vill få sitt hjärta krossat, det hände mig för ca två veckor sen och jag går fortfarande och känner mig ledsen och tänker på den här killen, som var precis som alla andra= skitstövel som bara är ute efter sex(ta inte åt er, ni fantastiska killar därute för jag vet att det finns undantag;)
Din kompis kan ta det på helt fel sätt och tro att du säger det för att du är avundsjuk eller försöker göra så att hon på något sätt inte ska känna sig lycklig om du förstår vad jag menar men låt henne tro det för hon kommer att förstå tillslut att du är en bra vän som bryr dig och vill hennes bästa.
Det är trots allt hon som bestämmer hur hon ska göra men mitt tips är att du försöker att prata med henne igen och försök göra så att hon förstår vad du menar. Lycka till!


Jag måste bara få tillägga en sak om det är okej. Jag tänkte att du kan fråga din kompis såhär:
 Jag vet att du tycker att han är underbar men om det nu visar sig att han är en skitstövel och du hade fel om honom. Skulle det ändå vara värt det? Att förlora ngt så stort till en kille som han? 
Sen kan du också försöka med: Om du hade varit i min sits och vetat han ngn bara utnyttjar mig för sex, vad skulle du ha gjort då?

jag vet att det här inte är lätt!! Har själv varit med om samma sak :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0