g-punkten

(också svar till dig som undrade hur tjejer kan få orgasm utan att ha sex)
anonym :$
 om Mat + Sex = ?:
hejsan :) vill bara börja med att säga att eran blogg är bra & den hjälper mig verkligen!
Men jag är lite oroad över en sak..
jag är 15 år och när jag ska pulla så smeker jag klitoris, får orgasm och allt det där men jag har aldrig onanerat genom att trycka in fingrarna i klittan. asså de e ju typ så man pullar "egentligen" men jag har försökt men det känns liksom inte lika skönt, in fact inte skönt alls! mina kompisar har köpt dildosar men jag kan ju inte ha det då isåfall! och så oroar jag mig för hur det ska bli sen med sex (är oskuld) om jag inte ens tycker det är skönt när jag trycker in fingrarna! är det fel på mig? snälla hjälp!! <3

Svar: Hej! tack så mkt:)
Nej jag tycker inte heller att det är så skönt att pulla så, men sen köpte jag en dildo och det är stor skillnad! Det blev det iaf för mig..;)  Så mitt tips är att prova det.. men sen tycker jag däremot att det är jätteskönt när killar pullar mig, detta kan förstås bero på att jag tänder på hans närvaro också och att det inte är en själv som gör rörelserna. Du kan ju jämföra det med att man t.ex inte kan kittla sig själv, o då kanske man inte alltid kan tillfredsställa sig själv heller:) Det är absolut inget fel på dig! Det är inte alla som får orgasm på det sättet då det är g-punkten som avgör det. Orgasm får man genom att killens kuk trycker på den. Du kanske helt enkelt inte har hittat den med fingrarna. Hoppas detta hjälper dig! :)
För att nå g-punkten- (den är skriven till killar men vrf kan inte vi tjejer ta lika stor del av den? ) ;):
Ligg på rygg, helst med knäna böjda och fotsulorna på sängen. 
Lägg gärna en kudde under rumpan för att lyfta underlivet lite. 
För försiktigt in två fingrar i slidan med handflatan uppåt. Fråga henne hela tiden hur det känns - god kommunikation är en förutsättning för att ni ska lyckas hitta och stimulera g-punkten!
Pressa fingrarna lite lätt mot den främre slidväggen samtidigt som fingrarna glider fram och tillbaka i slidan. 

Du kommer naturligtvis inte att känna något annat än mjuk hud till att börja med, g-punkten ligger gömd i området mellan slidan och urinröret. Du kan känna något som liknar ränder. Tryck lite hårdare i den här delen av slidväggen och fråga henne hur det känns. Om hon inte känner något speciellt med en gång, så låt fingrarna fortsätta att söka i området. Vissa kvinnor är mest känsliga på den yttre delen av g-punkten men andra är mest känsliga på mitten eller i det bakre området.

När du träffar det rätta stället så kommer hon att tycka att det är extra skönt. Fortsätt då att stimulera detta område. Du kommer snart att märka en liten upphöjning/svullnad med fingertopparna. Du har nu lokaliserat g-punkten.
Fortsätt nu att trycka fingrarna mot den främre slidväggen och låt dem glida fram och tillbaka. Sluta nu och låt istället fingrarna gå i cirklar över området som utgör g-punkten. Försök att hålla en jämn rytm samtidigt som du ökar trycket lite. Vissa kvinnor kan få en känsla av att de är lite kissnödiga, i så fall stannar du upp i ett ögonblick. Om känslan kvarstår så bör hon gå på toaletten och tömma blåsan.
källa 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är klitoris? :)

2009-12-21 @ 23:15:10
Postat av: anonym (a)

tack så jättemycket, detta hjälpte mig :$

älskar eran blogg <3

2009-12-22 @ 17:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0