Fråga: är min flickvän gravid?

Hej.
Jag är en kille på 15 år. Jag undrar om min tjej kan ha blivit gravid när vi hade sex? Jag märkte inte att kondomen åkte av och när vi var färdiga så hade hela kondomen åkt in i henne.
/Anonym



Svar:
Hej.
Risken finns att din tjej kan ha blivit gravid om spermier har kommit in i henne. Har du tur så kanske hela spermasatsen blev kvar i kondomen och då finns det ingen risk. När något sådant här händer, eller om kondomen har gått sönder, bör tjejen direkt ta akut-p-piller för säkerhets skull. De finns på apoteken. Risken för att tjejen blir gravid beror lite på när hon hade mens senast. Risken är störst 14 dagar före mens, alltså då kvinnan har sin ägglossning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske är lite sent ute, men jag skulle vara tacksam om ni kunde svara.

Vad är orgasm? Jag fattar inte det, snälla hjälp mig!!

2009-12-12 @ 20:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0