Svaren!

Här är svaren på ''mini frågestunden''.

Vad är PMS för något?
Vad är klamydia?

Svar: PMS eller premenstruellt syndrom som det även kallas är då man får vissa symptom som humörsvängningar, depression, vissa kan få huvudvärk eller kramper innan mensen. Du kanske känner igen att du brukar bli lite grinig eller lättare bli arg och t.o.m. få utbrott? Det kallar man pms och det är hormonerna som står för det. Man kan även få det under graviditet eller i klimakteriet. Andra symptom kan vara att man får känsliga och ömma bröst, acne och trötthet.

Klamydia är en könssjukdom som smittas via oskyddat samlag. Symptomen är att det kliar eller/och svider när du kissar, flytningar från urinröret/underlivet, feber, svullnad och värk i leder.
Det finns en lag på att man måste testa sig om man misstänker att man har klamydia. Det kan man göra på ungdomsmottagningen och andra ställen som man kan kolla upp.
Det är viktigt viktigt att du testar dig även om du inte har några av symptomen, om du har haft oskyddat samlag.Oupptäckt klamydia kan göra så att man kan bli steril. Så kom ihåg att vara på den säkra sidan och använd kondom!

1. finns det någon kroppsdel man kan se att killarna har stora/små kukar? tex att han har stora ögon=stor kuk?
2. Killar som är vältränade har dom större snoppar än tjocka killar?
3. Är det normalt att jag tänder på min syrra? hon brukar komma in i mitt rum med bara string och utan bh och det händer ofta att jag får orgasmer när jag ser henne? jag är 19 år och min syrra 17. Jag vill ha henne, men vi är syskon man kan inte hålla på med varandra eller? hur skulle du gjort, detta är väldigt pinsamt för jag tror jag är lesbisk också :O

1. Det där med att man kan se hur stor snopp en kille har genom att kolla hur stora fötter en kille har och hur långt de har från tummen till toppen av pekfingret är en myt enligt undersökningar. Jag har hört att en kille har stor kuk om han har breda axlar men jag tror inte på det heller, förlåt för ett dåligt svar men jag vet faktiskt inte. Kan kolla upp det.
2. De jag vet om som är lite kraftigare har mindre snoppar än de vältränade jag har stött på, men det kanske bara är en slump. Vad vet jag.
3. Jag skulle försökt att verkligen försöka komma på andra tankar och träffa nya människor som kan falla dig i smaken. Jag säger absolut inte att det är fel att du är attraherad av en tjej men eftersom det är din syster så är det under helt andra omständigheter. Jag tror att det kanske kommer förstöra eran relation ifall du berättar för henne. Men känn inte att du är onormal utan det kan bero på att du blir upphetsad av kvinnors kroppar i allmänhet och det händer mycket nu i tonåren. Men mitt tips är att du ska försöka inse vad som håller på att hända och sätta stopp för det. Tyck inte att det är pinsamt! :)

Jag vill bara ha sex med tjejer jag är inte redo för några förhållanden. Hur ska jag säga till tjejer att jag vill knulla och inte bli tillsammans? är detta omöjligt?

Svar: Det här är så typiskt, jag förstår hur du känner för jag har själv varit med om att jag blandar in många känslor med killar jag har sex med och sedan blir jag sårad. Det är något som skiljer killar och tjejer åt.
Jag vet inte om du har sett det här sex and the city avsnittet, men det handlar i alla fall om att en tjej som provar att ha sex som en man. D.v.s utan känslor. Typ som att knulla och inte älska.
Det visar hur ni killar tänker och jag lärde mig mycket av det faktiskt.
Det du kan göra är att du helt enkelt säger till tjejen vad du tycker. Jag lovar att man blir mer besviken om du berättar efteråt att du inte har några känslor och att det bara var på skoj än att du innan ni har sex bara säger som det är. Lycka till!

1.Blir du upphetsad av porrfilm?
2.Brukar du ha sexdrömmar?
3.Din pinsamaste sexstund, va hände? (kortfattat)
4.Gillar du blyga eller oblyga killar?
5.Kan tjejer vara för trång?
6.När du har haft sex har du stött på små/stora snoppar? isåfall hur stora var de?
7.Min kille kommer för tidigt, vad kan vi göra?
8.Ser man på händerna om en kille har en stor penis?
9.Jag vill ta reda på vilket storlek mina killkompisar har på kuken innan jag vill knulla dom för jag vill inte knulla en liten snopp, hur gör jag det utan att det blir slampigt?
10.Vad tycker du om killar som har morgonstånd?
11.När blir en kille mer intressant/Ointressant?

Svar:
1.Jag blir inte upphetsad av brutalporr om du förstår vad jag menar, men jo det klart jag blir om det är några som har sex. Jag brukar inte kolla på porr därför jag tycker att det är så onaturligt och så brutalt, har hänt någon enstaka gång bara. Jag föredrar då lite mjukare.  ;)
2.Det händer, det är inte så att det är varje natt men nå och då!
3. Hm, det måste ha varit när jag hade sex hemma hos mitt ex(med mitt ex ofc hehe) och vi trodde vi var ensamma hemma tills hans storebror kom in(han är snygg, och vi hade inte täcke) haha det vasr riktigt pinsamt!
4.Jag tycker att de ska kunna prata och vara sociala men inte överdrivna, så något där emellan :)
5. Ingen tjej kan vara så trång att man inte kan ha sex, då beror det på att hon inte är tillräckligt våt.
6.Ja, jag har stött på både det ena och det andra, haha, nej men den största var väl typ ganska ''normal'' tjocklek men lång, ca. 23 cm kanske.
7.Han kan träna på att hålla ut genom att precis innan han känner att han ska komma så slutar han att onanera och väntar ett tag och börjar sen igen. Så kan han upprepa det.
8.Har svarat på det där uppe!
9.Jag förstår inte riktigt hur du menar men du får väl runka av dom och om du tycker den är för liten så behöver du inte gå längre.
10.Jag tycker det är okej, det är helt normalt.
11.Jag tycker en kille blir mer intressant när han vågar vara sig själv och står för vad han tycker och visar det där lilla extra :P Och han blir ointressant när han är för på, liksom smsare hla tiden och smörar och håller på.. usch

1 Tycker du att det är äckligt med MILFAR?
2 Vilken typ av klädes plagg tänder du på i vardagen på killar?

1. Hehe lite kanske. (för er som inte vet vad det är så står det för mother i'd like to fuck.) rätta mig om jag har fel.
2.Jag tycker om killar som har en härlig egen, soft, ganska vanlig stil. Lite söderstil drag i det. Typ färgglada byxor och en snygg t-shirt.

hej, kan ni göra en film när ni rakar era underliv??

Svar: Jag vill inte lägga ut en film när jag rakar mitt egna men kan försöka hitta en på internet.

när en tjej blir kåt blir hon ju våt, men när jag inte är kät är jag ändå våt, vilket jag vet kallas flytningar, äre flytningar som kmr när ma blir våt när man är kåt? eller äre nått helt annat? isf, vad?

Svar: Nej det är så att när en tjej blir kåt så produceras en vätska i slidan som kallas lubrikation och det gör att slidan blir fuktig. Jag förstår att du trodde att det var flytningar! :) Svårt att veta.

1.tycker du att det är okej att man har ett KK förhållande i smyg samtidigt som man är ihop med en annan tjej?
2.Gillar du att man stoppar in sin fot i din fitta?
3.När du suger av killar, brukar du spotta lite på killens snopp och sen suga?
4.Bilken Bh storlek har du`?
5.Vilken typ av trosor använder du?
6.När du gör dig i ordning innan du ska träffa en kille som du vet att du ska knulla, hur förbereder du dig då?
7.Gillar du när killar tar hårda tag under sex och förspel eller föredrar du mys med mycket smek? Eller är det mest hardcore du gillar?
8.Är det något du stött på när du har runkat av en kille att förhuden brukar spricka och blöda lite? För det gör det på mig och det svider när jag ska runka. VEt du hur man kan hindra det?
9.Kan du inte söka bland porrsidor och länka en bra film där dom har sex som du själv skulle vilja uppleva. tex om det är en hardcore film kan du lägga ut den om du själv skulle vilja göra samma sak eller tex om det är lesbiska tjejer som har sex kan du länka en sån video som du själv skulle vilja uppleva?

Svar:
1.Nej det tycker jag inte är okej, iaf inte utan tillåtelse av din tjej.
2.Nej. Har inte provat det men det känns inte så fräscht.
3.Jag brukar inte spotta men jag brukar slicka på den mycket så att den blir glidig.  ;)
4.Jag har 75b.
5.Jag använder oftast string eller halvstring men även hotpants.
6.Jag brukar först och främst raka mig, fräscha till mig, sätta på mig sexiga underkläder, kanske värma upp lite ;) i duschen. Sen brukar jag vilja lukta gott.
7.Jag gillar lite både och. Det beror på vad jag är sugen på såklart. Om det är med en tillfällig kille som är ett engångsligg så är det hårda tag som gäller. Det skulle kännas lite konstigt att skaffa en speciell kemi och ha det riktigt mysigt med en kille jag träffat en gång.
8.Jag har inte varit med om att det har hänt men jag rekomenderar dig att kolla upp det på ungdomsmottagningen.
9.Jo jag skulle kunna kolla om jag hittar nåt. Håll utkik ;D

jag vet att detta inte är en sex fråga.. men ni kanske kunde hjälpa mig ändå?
jag har vart på g med en kille i flera månader, vi har smsat varje dag i över 3 månander.. vi har träffats och så, hållt på med varann. de fanns känslor. men nu har vi bestämt att de är ''över''.
även fast båda bestämde de, så mår jag piss. jag vill ha han, det vill jag! men jag vågar inte. är så rädd va alla ska tycka om mig, för ja han är 4 år äldre.. och så är jag rädd va hans kompisar ska säga om mig.. men även så vill jag inte, men de kanske är för att jag är så feg. har blivit så sårad många gånger.
ska jag ge upp allt, eller ska jag forstätta kämpa även fast det är över?

Ja såklart vi hjälper till! :)
Jag tycker verkligen att du ska fortsätta kämpa för den här killen! Om ni båda hade känslor för varandra så förstår jag inte vad som gjorde att ni bestämde att det var över. Men jag tycker du ska säga till honom hur du känner och bry dig verkligen inte om vad folk ska tycka för de har inget med det att göra!
Jag vet hur det känns att bli sårad, men jag tycker att det finns vissa tillfällen då det är värt att satsa, även fast det kan göra att man blir sårad för det kan ju också bli så att det går bra eller hur! :)
Jag tycker du ska följa ditt hjärta! Lycka till!!

hur gör man när man runkar av någon ? och ja, hur berättar man för sin mamma att man käkar p-piller ?

Svar: Jag har för mig att vi har skrivit ganska utförligt om det men jag kan göra ett till inlägg om det i veckan igen. :)
Om du inte vill säga att du är ''sexuellt aktiv'' till henne så kan du ju säga att du har mensbesvär och en läkare rekomenderade dig att börja med p-piller, hon kommer inte vilja få tag på den här läkaren och hon kommer inte tjata om massor med sex grejer som inte mammor ska lägga sig i.. :P

1.Du personligen tycker du killarna ska raka sitt underliv helt och hållet, eller funkar det om jag trimmar det?
2.Är det äckligt att raka underlivet med rakhyvel och efter det raka på ansiktet med samma blad?
3.OM du helst skulle vilja ha trekant, skulle du vilja ha det med 2 killar en tjej. Eller 2 tjejer en kille?
4.Skulle du kunna tänka dig ha en kuk i din fitta och en annan kuk i ditt anus och ha sex då?
5.Hur många fingrar får du in iu din slida?
6.Har du pullat med något annorlunda, tex gurka telefon, ?

Svar:
1.Jag tycker att det inte spelar roll, gör det du tycker är bekvämast och det du vill ha. Jag kan tänka mig att det är normalast att raka hela men jag tycker det är ingen big deal.
2.Däremot så tycker jag att du ska använda separata rakhyvlar till ansiktet och könet, inte för att det är äckligt men det är ganska ohygieniskt och så är det inte bra att använda samma.
3.Jag har haft det en gång, med 2 killar och det var verkligen jätte bra och skönt så det skulle jag välja igen!
4.Ja det skulle jag kunna tänka mig, jag har aldrig gjort det men har hört positiva rykten.  :)
5.När jag inte är våt så är det väl 2 kanske och när jag är kåt så kan jag få in... Alla 5/hela handen.
6.Ja jag har provat med en gurka med en kondom på några ggr.

1.En fråga.. har ofta funderat på om det är tjejen som ska vara överst, hur går det till ?Asså hur ska hon hoppa och studsa på killen och tänk om han peter niklas bryts :|
2.När jag har sex är jag typ jätte blyg oh vågar inte göra något på killen, när jag runkar av honom vill jag suga av honom,men vågar inte. Men killen vill väll det..? att jag ska suga av honom? och sen vet jag itne hur jag ska börja när jag ska börja suga av honom, typ kyssa honom nedför bröstet,magen och sen börja suga?

1. Tjejen kan vara överst i både missionären och sedan när hon rider. (kolla på kategorin ''sexställningar'') såklart i andra ställningar också men det är de vanligaste. Petter niklas kommer inte brytas.. Var försiktig i såfall ;P
2.Du måste börja våga! Hellre för mycket än för lite! ;) Killen kommer absolut inte ha något emot det! Ja det låter jätte bra. Börja knäppa upp hans byxor så vet han vad som är på gång.



vad kan man använda till att stoppa in där nere förutom fingrarna? gärna nåt litet som man har hemma:D

Svar: Bara fantasin kan sätta gränser! :D Du kan använda en gurka, flaska,  pennskirn. LÅT FANTASIN FLÖÖÖDA"! ;D Se bara till att det är rent! Så det inte kommer in några bakterier.

Finns de nåt piller så att man int behöver ha mens? börjar bli irriterad på det o skulle helst inte villa ha det mer! eller finns det alls något medel? är 14 år o har haft mens i 2 år nu ..

Svar: Ja det finns p-piller, minipiller och sen finns det många andra sätt. Jag kan göra ett helt inlägg om det senare. Kolla upp det på google- P-piller och mini piller alltså!:)

Får man hångla med en som är vuxen fast man själv är underårig? typ 10 år skillnad?

Svar: Det tycker jag är den vuxnes ansvar. Båda ska vara med på det och så får han/hon inte gå för långt utan att vara riktigt säker på att inte göra något mot din vilja. Hur gammal är du?




ÅÅÅHHH" äntligen klar! Gud, jag har svarat på dom här i timmar nu bara för att sladden till datorn råkade åka ut så den stängdes av och allt jag skrivit var borta -.-

Jaja förlåt att det tog sån tid! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för svaren. Ni är bäst babys!

2010-01-16 @ 01:18:30
Postat av: Joel

Tackar för svaren, önskar jag kunde knulla dig!

2010-01-16 @ 18:02:23
Postat av: Anonym

Vad är peter Niklas ??

2010-01-16 @ 23:22:48
Postat av: Anonym

hej, det är såhär att jag skulle vilja höra vad ni tycker att jag ska göra.. det är så att i somras träffade jag en kille, hade inte skrivit med honom först eller så. men sen så strulade vi, och han var världens charmigaste och jag fick pirr i magen av att tänka på honom, har nog aldrig träffat någon så söt kille.. jag föll verkligen direkt! ialafall så när jag var med denhär killen, som heter jakob. då berättade han för mig att han var singel osv.. vi pratade rätt länge, sen fick jag veta att han hade ljugit för mig om det mesta, han hade nämnligen flickvän, sen ljög han igen och sa att dom var tillsammans i bara några dagar och att det inte var något seriöst. men det var så att dom var förlovade och hade varit tsm i ett halvår. jag blev förkrossad. och killen var fortfarande gullig mot mig.. han bad om förlåtelse och blev aldeles söt igen, nu har vi skrivit och ringt och hållt på med varrandra i ett halvår ungefär.. det går inte en dag utan att jag tänker på denhär killen heller, han säger att han ska göra slut med sin tjej, att han gillar mig och så, och saken är ju den att jag träffat honom en jävla gång! och har ändå slösat så jävla många tårar på honom, vad tkr ni jag ska göra? försöka ge upp? jag hatar mig själv för att jag gillar honom

2010-01-17 @ 11:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0