Uppdatering+ svar

Postat av: Julia

jag förlorade min oskuld igår kväll, men vi använde inte kondom. Vilket jag hade lovat mig själv att göra, så nu är jag sjukt irriterad på mig själv. Men har jag rätt att jag säger att man kan köpa dagen-efter piller receptfritt på apoteket?

och sen en sak till, borde jag berätta något för honom (vi är tillsammans) eller borde jag bara ta dagen-efter pillret och sen dra upp en kodis nästa gång? (jag tänkte också börja köra på minipiller, men tills dess lixom)

så nu har jag lite smått panik, hehe.

tack, grymt bra blogg :-)

Svar: Ja det har du helt rätt i. Jag är jätte ledsen att vi svarade sent på din kommentar men jag hoppas att det gic bra ändå!

Du får göra som du själv känner. Han borde undra om du har tagit det eller om du tar minipiller eller p piller eftersom han vet att ni inte hade kondom och vad det kan leda till. Sedan tycker jag att du ska säga till honom att det är hans ansvar lika mycker som ditt att se till att ha kondom.

Första gången jag hade sex så kände jag precis som du för vi använde inte heller kondom och jag föreställde mig de allra värsta sakerna som kunde hända, som könssjukdomar eller om jag skulle bli med barn. Men det gick bra tillslut alltihop.


Nu vill jg bara säga förlåt till er läsare! Jag har inte kunnat blogga någonting, jag vet att det inte är en ursäkt men jag har haft fullt upp. Och jag hoppas verkligen att jag kommer ha mer tid för bloggen och att ni underbara läsare stannar kvar här trots den dåliga uppdateringen!

 

// Smulan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0