Rakning- svar"

            Joel om (o) Rakad..?:
"Tänk på att inte raka dig för mkt där nere med tanke på att håret fungerar som skydd!"

så du rakar inte bort allt? :S


Anonym om vad är bullfitta??:
hej dr.jones
jag rakar mitt underliv,mothårs, sen läste jag på eran blogg att man skulle raka medhårs för att slippa röda prickar, så jag började raka medhårs istället, men då far inte håret bort!
snälla hjälp mig!
          





Det vi menade med att det fungerar som skydd är att håret fångar upp smuts och gör så att könsorganet inte ligger direkt på kläder och liknande. Det funkar även bra som en luftventil som hjälper kroppen att ha rätt ph-balans i slidan. Man ska därför tänka på att det kan vara bra att ha hår där också så att du inte alltid rakar av allt du har, det håller underlivet rent.


Om du rakar dig mothårs så kan det leda till infektioner i hårsäckarna och göra så du får såkallade rakfinnar vilket inte är så snyggt, du kommer alltså för nära när du rakar medhårs. 

Om du använder en bra rakhyvel och ett bra rakgel eller raklödder som det också kallas och så måste du vara myckt försiktig för att huden runt könsorganet är ett väldigt känlsigt område. 

Se alltid till att din rakhyvel är rengjord och har tillräcklig skärpa, det är inte bra med en slö.
Jag använder gillette venus embrace som är en jätte bra rakhyvel! Den kostar dock runt 200 kronor har jag för mig men det är klart värt det!

Rakhyveln har 5 st blad och den är mjuk att hålla i.

Sedan använder jag Gillette Satin Care som är en jätte bra rakgel.




// Dr.s Jones

Kommentarer
Postat av: Anonym

finns de typ nte ngt biligare som e bra snälla?! svara på frågan tack,puss på dej<3

2010-01-04 @ 23:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0