Dålig vän?

Hmmm... om killen elr kompisarna..:
Först måste jag bara säga att jag älskar er blogg, hihi (aa

men nu har jag en liten fråga, som inte handlar om sex, men hoppas att ni kanske kan svara endå :)
det är såhär att jag har tyckt om en kille nu i ungefär ett halv år, jag är jättebra kompis med han och så, sen berättade jag för mina bästakompis, som jag vart bästavän med nu i 8 år, hur mtk jag tycker om den killen osv, och då sa min bästis att hon aldrig skulle kunna göra något med han så länge jag tyckte om honom, (hon hade aldrig pratat med han tidigare, men jag misstänkte att hon ville ha honom), sen så var jag med den killen samma dag jag pratat med min bästis, så skulle jag åka hem till henne och lämna en tröjja, så var vi kvar hos henne, jag och killen, och då började min bästis typ strula med han och så, jag brydde mig inte så mkt just då, för jag ville inte börja bråka med henne för hon betydde så mkt för mig, men hon sjönk väldigt mkt i mina ögon då, nu är dem tsm också, och hon dissar mig hela tiden, för att vara med den killen. Hur ska jag göra, är hon värd att ha kvar mig som kompis, eller förtjänar jag nån bättre ? Vet inte hur jag ska göra.






Svar: När jag läser din berättelse så känner jag direkt att den här kompisen inte är något att ha. Okej kanske lite hårda ord nu, men tänk efter själv först berättar du en hemlis för henne om att du gillar en kille och sekunden efter sitter hon och hånglar upp honom och kort där på blir ihop med honom & dissar dig för honom och henne kallar du bästavän?

Bara för att ni jar varit bästavänner i 8 år betyder de inte att du måste ha kvar henne när hon gör något så elakt mot henne. Alla förändras ju med tiden och jag har också haft en massa bästisar hit och dit som jag efter 1 år kanske inte passar lika bra ihop med och ja då är de bara att glömma liksom. Om min kompis hade behandlat mig så där hade jag ärligt talat hatat henne och ignorerat henne.

Så mitt tips är väl att antingen säga till din så kallade " bästavän " att du behöver prata allvar med henne och ta upp .. ja de här eller så skiter du fullsändigt i henne och går vidare. Hon förtjänar inte dig!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan ni ta bort dehär inlägget, och min kommentar då min bror kommer läsa dethär för han såg att jag var innne, har iaf fått svar på frågan nu :) tycker inte min bror har mde dethär att göra :p

2009-12-28 @ 01:52:21
Postat av: Anonym

Skit i din kompis, skaffa dig nya vänner du kan lita på. Jag skulle aldrig acceptera att min bästa vän gjorde så mot mig. Va den bättre människan.

2009-12-28 @ 12:38:05
Postat av: ...!

hej! jag undrar om:



jag har inte fått min mens och det där...

men händer det något om jag har sex ändå?



asso jag har fått höra att typ något spricker.... men jag vet inte om det är sant.. HJÄLP!

2009-12-28 @ 15:12:19
Postat av: ...!

hej! jag undrar om:



jag har inte fått min mens och det där...

men händer det något om jag har sex ändå?



asso jag har fått höra att typ något spricker.... men jag vet inte om det är sant.. HJÄLP!

2009-12-28 @ 15:13:22
Postat av: Anonym

haft en bra jul?

kolla gärna in min "tävling"

http://ibeliveinyou.blogg.se

2009-12-28 @ 15:53:24
URL: http://ibeliveinyou.blogg.se/
Postat av: Daniel

Uppdatera mer! skulle inte förvåna mig om ni tappade läsare, Bara ett tips om ni inte vill tappa läsar.



puss Bästa bloggen ever!

2009-12-28 @ 16:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0