vart går gränsen?

Jag blir faktiskt lite irriterad ibland! Många säger saker som: "Tänk inte på dina lår, killar vill ha nåt att ta i, det är inte kvinnligt med smala tjejer, killar tänder inte på sånt, former är sjuukt mkt snyggare o bla bla blaa" 
Visst det är bra att öka lite mulligare tjejers självförtroende, men vi smala då?? Det där sänker vårt! Jag är trött på att man får säga vad man vill om smala utan att vi får ta illa upp, men om ngn säger ngt om en lite kraftigare person så blir det skandal! Man ska inte säga nåt om ngn egentligen som är "kränkande" För visst hade det varit annorlunda med "Tänk inte på dina lår, killar vill inte ha tjocka tjejer, det är äckligt med stora lår, killar tänder inte på sånt, smala personer är sjuukt mkt snyggare" elr hur? 
-
Jag vet att det är en liten skillnad men så stor är den inte.
När jag var yngre så var jag väldigt smal och det kom fram folk som frågade om jag hade anorexia! asså det är helt sjukt hur de ens har mage att göra det! Vem fan skulle gå fram till en storväxt person o fråga om den har fetma?? Jag har ganska hög ämnesomsättning dvs att jag förbränner fett väldigt bra, så det är svårt för mig att gå upp i vikt. Nu har min kropp förbättrats o visst jag är fortfarande smal men inte så att man skulle kunna ta den för ngn som har anorexia iaf:) jag är nöjd med hur jag ser ut helt enkelt!
-
Det här är absolut inget påhopp på mulliga personer jag ville bara skriva av mig om olika vikter som kommer från en smal persons sida, för många skriver just som kommentaren där uppe för att få mindre smala människor att må bra men ingen tänker dock på oss andra:)
Om ni orkade läsa allt så skulle jag gärna vilja veta vad ni tycker om det här?

lite överdriven bild från båda hållen men ändå:)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: helene

jag tkr inte man sk dela upp människor överhuvudtaget. Sköhnet kommer inifrån!

2010-01-10 @ 09:32:10
Postat av: Anonym

Va fel du har och va äcklig du är som ens skriver såhär.

2010-01-10 @ 14:42:05
Postat av: Anonym

jag håller faktiskt med, folk kan komma fram till mig i skolan och fråga om jag inte får någon mat hemma, folk som jag inte pratar med annars. förstår inte hur dom kan göra det, de är väl inte deras sak? jag är nöjd med min kropp och har inte anorexia, så jag håller med dig!

2010-01-10 @ 14:46:13
Postat av: Anonym

jag håller också med dig! Jag är också väldigt smal och mina kompisar påpekar det hela tiden.. mår faktiskt dåligt över det..:( Och när andra säger att killar gillar "former" så mår jag jättedåligt eftersom jag inte har så mycket former! Varför är det fel att säga att någon är tjock, men hur okej som helst att säga att nån är smal?? behövde skriva av mig lite hehe..<3

2010-01-10 @ 18:08:23
Postat av: sofi

guud, det där har jag skrivit om i skolan till olika arbeten och jag har skrivit om det i min blogg 2 gånger tror jag. påriktigt, det är så sjukt jävla stört. lixom, hela samhället är för tjocka människor, det är mycket finare och alla killar vill ha dom med former blablabla. har du aldrig tänkt på hur folk känner som är smala och INTE KAN gå upp i vikt. åhh jag blir så sur, skulle kunna skriva om det här i evigheternas evighet men det känns lite onödigt. håller helt med dig iaf !

2010-01-10 @ 19:45:09
URL: http://flummigast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh äntligen någon som känner likadant! <3 Du har så fruktansvärt rätt i det du skriver, jag är supersmal och hatar när folk hela tiden MÅSTE kommentera min kropp, vad jag äter och så vidare. Det är särskilt jobbigt att höra "vafan äter du inget eller" när man faktiskt äter som en häst för att gå upp (och ändå inte lyckas)... Och man får ju inte säga till en tjock person "eh, borde du inte dra ner lite på käket". Det gör ont när folk säger "ahmen killar vi ju ha lite att ta på, inte nån jävla sticka". Fast det är inte alltid så! Jag har mött killar som sagt att min kropp är perfekt, så alla tycker ju olika. Men ändå, det är skitjobbigt att vara smal när man inte vill det :/

2010-01-10 @ 19:53:38
Postat av: Anonym

Åhh.. Känner mig sjukt glad när jag läser dethär. För det känns som jag är ensam i hela världen om att vara såhär smal ibland, och ingen fattar hur jag har det! Har aldrig tajta byxor fast jag skulle vilja, men hatar mina ben och dom är verkligen jätte smala, ser sjukt ut och jag vill inget hellre än att gå upp typ 10 kilo!! Men det går inte.. aja tack för att du räddade min dag med den texten.

2010-01-12 @ 01:08:07
Postat av: Madeleine

Eftersom alla tar upp dethär ämnet och i kommentarer klagar alla på att folk säger till mulliga personer att killar gillar att ha något att ta i osv, men ni får det att verka som att det bara är lögner så varför bryr ni er ens då? Ni är ju dumma om ni tror att e kille hellre skulle bli kåt av en tjock tjej men tjocka lår, armar, mage osv istället för en smal, sexig och 'fast' tjej. Ni vet ju själva att det är lögner när folk säger till en att killar vill ha något att ta i och att de är gulligt med ett rundare ansikte så varför stör ni er på de? Sen är alla killar annorlunda också, vissa vill ha smala tjejer, vissa mulliga, vissa tjocka, vissa korta, långa etc etc. Alla vet att det är den smala kroppen och slanka figuren som lyfts fram i samhället som det man måste ha för att se bra ut, så jag fattar inte riktigt varför smala flickor tar illa upp när någon säger att man är smal. Kanske är jobbigt att höra hela tiden osv, men ta det som en komplimang? Kommen en mullig tjej fram till dig och säger att du är fult smal och killar gillar något att ta i, så är de ju ren avundsjuka? Så tänk lite innan ni börjar klaga på att folk tycker ni är smala. Det är faktiskt lite respektlöst av er att säga att det är ni som är dom som det är 'synd om' eller vad man ska säga, när ni faktiskt är idealet för många många tjejer och killar. Tänk lite innan ni säger/skriver.

2010-01-16 @ 00:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0